poniedziałek, 18 sierpnia 2014

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2014/2015!

Czekamy na Was i Wasze talenty

Beata Król i Iza Kłapcińska

******************************************************************************************************

INFORMACJE DLA KLAS PIERWSZYCH I DRUGICH - ROK SZKOLNY 2014/2015

Proszę czytać poniżej kolejne posty

Tematy lekcyjne klasy I

Tematy do elastycznej realizacji, zależne od kalendarza szkolnego

1.Źródła muzyki i starożytność 2.Średniowiecze- tysiąclecie, które uwiło nam gniazdo 3.Bogurodzica- cechy chorału gregoriańskiego 4.Gaude Mater Polonia-pierwszy hymn królewski 5.Renesans w muzyce europejskiej 6.Renesans w muzyce polskiej 7.Koncert i oratorium 8.Bach i fuga w barok 9.Polski barok 10.Kolędy polskie/ ewentualnie/ 11.Klasycyzm- Haydn, Mozart 12.Klasycyzm- Beethoven 13.Polski klasycyzm i preromantyzm - referaty-/ Polonez i Mazurek 3 Maja,Warszawianka, Mazurek Dąbrowskiego/ 14.Romantyzm- wprowadzenie, szkoły narodowe 15.Romantyzm- opera , balet, operetka 16.Romantyzm- muzyka programowa i absolutna/ pieśń, poemat symfoniczny, miniatura instrumentalna/ 17.F.Chopin18.Przeboje S. Moniuszki / Opery, pieśni / 19.Przeboje S. Moniuszki/Prząśniczka/ 20.Muzyka XX w/ wprowadzenie, impresjonizm/ 21.Nowe prądy i eksperymenty/ muzyka dodekafoniczna, aleatoryzm, elektroniczna i konkretna/ 22.Balet / Strawiński, muzyka ciała/ 23.Musical i muzyka filmowa 24.Portrety muzyki polskiej/ Szymanowski, Lutosławski, Penderecki, Górecki/25.Pieśni żołnierskie/ Pierwsza Kadrowa, Czerwone Maki/ Pozostałe godziny przeznaczone na ocenę Tematy realizowane w formie referatu lub prezentacji/ podlegające ocenie z ew. pokazem na lekcji/: 1.Polski klasycyzm i preromantyzm /Historia +Polonez i Mazurek 3 maja, Warszawianka,/ 2.F. Chopin- życie i twórczość3.Kultura ludowa 4.Muzyka rozrywkowa/ jazz, pop, / 5.Muzyka rozrywkowa/ rock, folklor miejski /

Wymagania edukacyjne WSIP- jaka ocena

Propozycje wymagań - na podstawie WSiP Wyróżniamy kilka poziomów wymagań, do których przypisana jest określona ocena szkolna. Za opanowanie wiadomości programowych uczeń powinien mieć możliwość uzyskania pełnej skali ocen (również ocenę celującą).
 Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który: - potrafi bezbłędnie i z właściwą interpretacją zaśpiewać pieśni objęte programem nauczania - umie grać z nut melodie na instrumentach szkolnych; - potrafi tworzyć proste formy muzyczne (AB, ABA, rondo, wariacje); - rozpoznaje i nazywa style muzyczne; - rozpoznaje utwory z poznanej na lekcjach literatury muzycznej oraz podaje nazwiska ich twórców; - rozpoznaje aparat wykonawczy w słuchanych utworach; - aktywnie uczestniczy w szkolnym życiu muzycznym - konkursach, festiwalach, zespole muzycznym 
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który: - potrafi bezbłędnie zaśpiewać pieśni objęte programem nauczania; - umie grać z nut melodie na wybranym instrumencie szkolnym; -potrafi tworzyć proste akompaniamenty do znanych melodii; -rozpoznaje utwory muzyczne z literatury obowiązkowej; - rozpoznaje formy muzyczne i brzmienie instrumentów; -rozpoznaje polskie utwory ludowe (tańce narodowe i pieśni). 
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: - potrafi przy pomocy nauczyciela zaśpiewać poznane pieśni poprawnie pod względem muzycznym; - potrafi zagrać z nut na instrumentach szkolnych proste akompaniamenty lub fragmenty melodii na wybranym instrumencie; - zna najwybitniejsze postaci z historii muzyki i wymienia przykłady ich dzieł; - rozpoznaje niektóre instrumenty i formy muzyczne; - rozpoznaje polski folklor. 
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który: - potrafi przy pomocy nauczyciela zaśpiewać kilka pieśni; - potrafi zagrać na instrumentach perkusyjnych akompaniament rytmiczny do piosenki; - opanował podstawowe wiadomości z historii muzyki; - rozpoznaje brzmienie niektórych instrumentów; - rozpoznaje niektóre z polskich tańców narodowych. 
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który: - potrafi w grupie zaśpiewać poznaną na lekcji pieśń; - potrafi wyklaskać proste schematy rytmiczne; - zna najwybitniejszych polskich kompozytorów

Ocena wyższa niż przewidywana

Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej-muzyka 

Ocena może być podwyższona poprzez:

 -systematyczną pracę w Zespole Muzyki Dawnej „Beani Cracovienses”;
 -systematyczną pracę w chórze szkolnym;
 -uzyskanie tytułu laureata w szkolnym konkursie kolęd;
 -uzyskanie tytułu laureata w szkolnym konkursie wiedzy o Chopinie/prezentacja multimedialna w Power Point/; 
-udział w VII Szkolnym Przeglądzie Artystycznym / aktywność muzyczna/;
 -uzyskanie oceny celującej z badania wyników z muzyki/ koniec maja/;
 -reprezentowanie Gimnazjum nr1 w pozaszkolnych konkursach muzycznych; 
-oprawę muzyczną uroczystości szkolnych.

Sposoby sprawdzaia osiągnięć edukacyjnych klas I -ych

Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów klas pierwszych 
Wstęp/ na podstawie poradnika „Świat muzyki”- WSiP/
 Przedmiot muzyka zawiera w sobie bogactwo form aktywności - śpiew, grę na różnych instrumentach, ruch z muzyką, formy twórczości, słuchanie utworów oraz wzbogacanie wiedzy z zakresu kultury muzycznej - co pozwala na zapewnienie sukcesów każdemu z uczniów, niezależnie od uzdolnień. 
Przykłady sposobów sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów z niektórych obszarów wymagań:
 A. sprawdzenie opanowania pieśni: - śpiewanie pieśni lub jej fragmentu solo; - śpiewanie w grupie (2-4 osobowej) pieśni lub jej fragmentu. -śpiewanie pieśni w zespole klasowym
 B. sprawdzenie opanowania utworu instrumentalnego: - zagranie melodii lub jej fragmentu; - zagranie akompaniamentu rytmicznego na instrumencie perkusyjnym; - zagranie w zespole odpowiedniej partii utworu.
 C. sprawdzenie wiedzy z zakresu kultury muzycznej: - testy wiadomości; - muzyczne ćwiczenia, krzyżówki, zagadki; - wypowiedzi na temat słuchanych utworów; - przygotowanie materiałów na określony temat do lekcji. Ocenie może podlegać każdy rodzaj ćwiczeń, każdy rodzaj aktywności ucznia, jego zaangażowanie w wykonywanie ćwiczeń oraz jego postawa i nastawienie w stosunku do przedmiotu- Podstawa- Rozporządzenie:    " na muzyce ocenia się przede wszystkim wkład pracy ucznia" 
Na pierwszych zajęciach nauczyciel informuje uczniów o blogu i podaje jego adres. Uczniowie mają obowiązek zapoznać się z informacjami zawartymi na blogu dotyczącymi klas pierwszych/ tematy lekcyjne, wymagania edukacyjne, sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ,oraz ocena przewidywana/ - oraz wydrukować i wkleić informacje do zeszytu/jest to pierwsze zadanie domowe/. Uczniowie mają obowiązek raz w tygodniu sprawdzać informacje zawarte na blogu. Uczniowie mają obowiązek informować systematycznie rodziców o zawartych informacjach. 
1. Na zajęciach w gimnazjum możesz być oceniony/oceniona za: - śpiewanie w grupie i solo; - muzykowanie na instrumentach; - wykonywanie ćwiczeń i zadań muzycznych, w tym tworzenie świata dźwięku; - poprawne wykonywanie form muzyczno-ruchowych, np. taniec, inne formy ruchu; - umiejętność słuchania muzyki (analiza, wrażliwość); - opanowanie wiadomości z zakresu programu sprawdzane podczas wypowiedzi, w trakcie dyskusji, kartkówki (traktowane jako forma odpowiedzi), testy wiedzy i testy słuchowe (rozpoznawanie utworów); - samodzielną pracę, np. przygotowanie materiałów do określonego tematu i przedstawienie ich na forum klasy; -umiejętność systematycznego i poprawnego prowadzenia zeszytu przedmiotowego -umiejętność pracy w oparciu o e-learning / w tym testy z wiedzy o muzyce/ oraz inne- wynikające z realizacji podstawy programowej 
2. Jesteś przygotowany/przygotowana do zajęć, gdy posiadasz: podręcznik, instrument , zeszyt przedmiotowy  oraz odrobioną pracę domową. 
3. W każdym semestrze możesz zgłosić dwa nieprzygotowania. Każde następne będzie równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Twoja sumienność będzie oceniona i wyrażona w postaci dodatkowej oceny na koniec semestru. 
4. Na uzupełnienie wszelkich zaległości spowodowanych Twoją nieobecnością masz czas nie dłuższy niż dwa tygodnie. Jeżeli otrzymasz ocenę niedostateczną, możesz ją poprawić po wcześniejszym ustaleniu warunków w terminie nie dłuższym niż 1 tydzień.
 5. Ocenę można poprawić na dyżurze nauczyciela /nie na lekcji/ - terminy dyżurów dla uczniów będą wywieszone na tablicy ogłoszeń przed klasą. 

klasy I - muzyka - wymagania edukacyjne MEN

III etap edukacyjny – Muzyka/ gimnazjum/ 

Cele kształcenia – wymagania ogólne
 I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem pojęć i terminów muzycznych umożliwiającym samodzielną i zespołową aktywność wykonawczą, rozumienie prostych tekstów i prowadzenie rozmów o muzyce oraz samodzielne poszukiwanie informacji o muzyce. 
II. Tworzenie wypowiedzi. Uczeń tworzy wypowiedzi, świadomie wybiera ich formę i sposób realizacji, posługując się różnymi mediami (gra, śpiew, taniec, słowo mówione i pisane, nagranie, narzędzia internetowe).
 III. Analiza i interpretacja tekstów kultury. Uczeń jest świadomym wykonawcą i odbiorcą muzyki oraz uczestnikiem kultury muzycznej. Interpretuje wykonywane utwory zgodnie z tekstem, charakterem i funkcją muzyki; słucha muzyki, rozpoznaje i rozróżnia jej cechy, przedstawia i uzasadnia własny stosunek do słuchanego i wykonywanego repertuaru.

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

I.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji.
 Uczeń: 1) odczytuje i stosuje w praktyce podstawowe sposoby zapisu muzyki, korzysta z programów komputerowych służących do nagrywania i przetwarzania dźwięku;
 2) określa i rozróżnia podstawowe gatunki klasycznej muzyki wokalnej, wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej, wybrane rodzaje muzyki jazzowej, rozrywkowej i etnicznej;
 3) rozróżnia i klasyfikuje na podstawie źródeł dźwięku instrumenty muzyczne oraz rodzaje zespołów wykonawczych; 
) stosuje podstawowe terminy dotyczące chronologii epok w historii muzyki i wskazuje kompozytorów reprezentatywnych dla kolejnych epok; 
5) charakteryzuje wybrane tańce różnych narodów; 
6) zna instytucje kultury muzycznej (miejsca wykonywania różnych rodzajów muzyki); 
7) wykorzystuje źródła informacji o muzyce (słowniki i encyklopedie muzyczne, Internet). 

II. Tworzenie wypowiedzi.

Uczeń: 
1) gra lub śpiewa (forma aktywności muzycznej powinna być dostosowana do możliwości i zainteresowań ucznia i realizowana przede wszystkim w zespole) ze słuchu (powtarza wzór lub powtarza i odtwarza wzór z pamięci) oraz z nut piosenki młodzieżowe i turystyczne, pieśni historyczne, patriotyczne, ludowe oraz popularne melodie i tematy z literatury muzycznej, akompaniamenty do piosenek, kanony i proste melodie dwugłosowe; dba o higienę głosu; 
2) tańczy – wykonuje podstawowe kroki i figury taneczne wybranych tańców;
 3) tworzy wokalne i instrumentalne wypowiedzi dźwiękowe o różnych funkcjach (np. akompaniament instrumentalny do piosenek, ilustracje muzyczne do treści literackich i plastycznych, własne melodie), improwizuje (np. melodie do podanego tekstu – samodzielnie lub pod kierunkiem nauczyciela, solowo lub w zespole);
 4) wypowiada się o muzyce – opisuje typowe cechy epok w dziejach muzyki i cechy słuchanych utworów, charakteryzuje estetykę utworu i jego wykonanie.

 III. Analiza i interpretacja tekstów kultury.

Uczeń: 
1) świadomie odbiera muzykę – rozpoznaje cechy utworu muzycznego (rodzaje faktury muzycznej: jednogłosową i wielogłosową, wybrane formy muzyki wokalnej i instrumentalnej); 
2) określa różnorodne funkcje muzyki użytkowej i artystycznej; 
3) rozpoznaje w utworach rytmy polskich tańców narodowych oraz popularnych tańców towarzyskich; 
4) rozpoznaje aparat wykonawczy muzyki wokalnej, instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej (orkiestra, zespół kameralny, solista, chór, rodzaje głosów żeńskich i męskich oraz instrumenty orkiestrowe
5) ocenia i wartościuje muzykę oraz jej wykonanie, uzasadniając swoje poglądy, dostrzega wartość muzyki ludowej, wartościuje różne kierunki muzyki jazzowej i rozrywkowej – młodzieżowej;
 6) porządkuje chronologicznie epoki muzyczne, przyporządkowując im reprezentatywnych dla nich kompozytorów oraz utwory muzyczne wysłuchane i omówione na lekcjach; 
7) wybiera sposób wykonania utworu (ruchem, wokalnie lub na instrumencie) i jego interpretacji.

KLASY I - MUZYKA ROK SZKOLNY 2014/2015

INFORMACJE DLA KLAS I-  POWYŻEJ!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

**************************************
**************************************

Zajęcia artystyczne klasy II - repertuar 2014/2015



Idzie żołnierz borem, lasem
Bóg się rodzi
Hymn do miłości ojczyzny
Boże coś Polskę
Życzenie -F. Chopin
Kozak -S. Moniuszko
Jeszcze jeden mazur dzisiaj- F. Tymolski
Upływa szybko życie- F. Leśniak
Rota- F. Nowowiejski
Wszystko co nasze Polsce oddamy
O mój rozmarynie- Mel. ludowa
Pierwsza brygada
Rozkwitały pąki białych róż -M. Słobódzki
Jak dobrze nam zdobywać góry
Płonie ognisko i szumią knieje- J. Braun
Czerwone jabłuszko-pieśń z Kujaw
Dziś do ciebie przyjść nie mogę- B. Król
Nie było miejsca dla Ciebie
Pałacyk Michla
Żeby Polska była Polską- W. Korcz
Ogniska już dogasa blask

Pieśni pisane kursywą są pieśniami obowiązkowymi

Zajęcia artystyczne- klasy II - ocena wyższa niż przewidywana

Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej- zajęcia artystyczne 

Ocena może być podwyższona poprzez:
  
-systematyczną pracę w Zespole Muzyki Dawnej „Beani Cracovienses”
-uzyskanie tytułu laureata w szkolnym konkursie kolęd 
-uzyskanie tytułu laureata w szkolnym konkursie wiedzy o kompozytorach / 10 postaci od renesansu do współczesności/
-udział w VII Szkolnym Przeglądzie Artystycznym / aktywność muzyczna/  
- reprezentowanie Gimnazjum nr 1 w pozaszkolnych konkursach muzycznych 
-oprawę muzyczną uroczystości szkolnych 
-uzyskanie oceny celującej z prezentacji multimedialnych w cyklu „Historia Pieśni Polskiej” 
-uzyskanie oceny celującej z pozytywnie przeprowadzonego muzycznego projektu edukacyjnego

Zajęcia artystyczne- klasy II - sposoby sprawdzania osiągnięć szkolnych

Ocenie podlegać będą:

- śpiew w grupie i solo - gra na instrumentach - 1 utwór w semestrze 
- ćwiczenia i zadania muzyczne rozwijające słuch intonacyjny, słuch harmoniczny, poczucie rytmu, muzykalność, stopień rozśpiewania 
- ćwiczenia emisji i dykcji 
- postawa i zaangażowanie na zajęciach 
- podatność na uwagi nauczyciela-szybkość reakcji 
- jakość prezentacji multimedialnych- pokaz na lekcji 
- testy wiedzy 
- inwencja twórcza na lekcji 
- przygotowanie do lekcji- przynoszenie repertuaru do śpiewania 
- prowadzenie zeszytu przedmiotowego (śpiewnika)
- obowiązkowy udział w konkursie wiedzy o kompozytorach
- udział w chórze szkolnym podczas uroczystości szkolnych- 11 listopada, 3 maja - minimum 4 próby 
plus występ przy każdej uroczystości

Dziecko może być nieprzygotowane 2 razy w semestrze/brak materiałów dydaktycznych, niedyspozycja głosu/ 

Każde następne nieprzygotowanie będzie równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Twoja sumienność będzie oceniona i wyrażona w postaci dodatkowej oceny na koniec semestru. 

Na uzupełnienie wszelkich zaległości spowodowanych Twoją nieobecnością masz czas 2 tygodni.Po tym czasie otrzymasz automatycznie ocenę niedostateczną. 

Ocenę niedostateczną możesz poprawić po wcześniejszym ustaleniu warunków w terminie 1 tygodnia. 

Uzupełnianie zaległości i poprawa oceny będą się odbywać na godzinach dyżuru nauczyciela dla młodzieży

WYMAGANIA EDUKACYJNE


TREŚCI NAUCZANIA- wymagania szczegółowe 
- rozwijanie wrażliwości na muzykę, w szczególności na muzykę wokalną 
- kształtowanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych; 
- rozbudzanie zamiłowania do muzykowania zespołowego; 
- nauka piosenek i pieśni; 
- poznawanie literatury muzycznej i wiedzy o muzyce; 
- kształtowanie świadomego wykonawstwa i odbioru muzyki 
- kształtowanie właściwej postawy wobec kultury i tożsamości narodowej; 
- stopniowe rozszerzanie skali głosu 
- ćwiczenia utrwalające prawidłową postawę przy śpiewaniu (zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowy oddech); 
- systematyczne doskonalenie głosu i techniki śpiewania przez stosowanie ćwiczeń emisyjnych; 
- wprowadzenie pojęcia "kanonu"; opanowanie piosenek kanonowych na dwa, trzy głosy 
- ćwiczenia dykcji ze szczególnym naciskiem na wypowiadanie i wyśpiewywanie spółgłosek; 
- śpiewanie piosenek ze świadomością dotyczącą rytmu, intonacji, dykcji, prawidłowego podparcia oddechowego, ułożenia szczęki i języka; 
- znajomość znaków dynamicznych, oznaczeń i skrótów muzycznych pojawiających się w zapisie nutowym 
- znajomość podstawowych oznaczeń tempa i dynamiki w języku włoskim i polskim; 
- umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnych;

Propozycje wymagań 

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:

- potrafi z pamięci bezbłędnie i z właściwą interpretacją zaśpiewać solo pieśni objęte programem nauczania 
- umie akompaniować do pieśni na instrumentach szkolnych; 
- potrafi tworzyć własne akompaniamenty 
- rozpoznaje i nazywa podstawowe elementy muzyki 
- rozpoznaje utwory poznane na lekcjach oraz podaje nazwiska ich twórców; 
- rozpoznaje aparat wykonawczy w poznanych utworach; 
- potrafi śpiewać solo, w duecie, tercecie i zespole klasowym 
- potrafi wykonywać pieśni z uwzględnieniem prawidłowej postawy, emisji i dykcji 
- potrafi omówić historię wszystkich pieśni poznanych na zajęciach 
- jest typowym „solistą” 

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  
- potrafi z pamięci bezbłędnie i z właściwą interpretacją zaśpiewać 1 zwrotkę pieśni objętych programem nauczania – solo lub w zespole kameralnym 
- umie akompaniować do pieśni na wybranych instrumentach szkolnych; 
- potrafi przy pomocy nauczyciela tworzyć własne akompaniamenty 
- rozpoznaje i nazywa podstawowe elementy muzyki 
- rozpoznaje większość /85%/ utworów poznanych na lekcjach oraz podaje nazwiska ich twórców; 
- rozpoznaje aparat wykonawczy w poznanych utworach; 
- potrafi śpiewać w zespole kameralnym 
- potrafi wykonywać pieśni z uwzględnieniem prawidłowej postawy, emisji i dykcji 
- potrafi omówić 85% historii pieśni poznanych na zajęciach 
-jest typowym „filarem” 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: 

- potrafi przy pomocy nauczyciela zaśpiewać poznane pieśni poprawnie pod względem muzycznym w zespole klasowym 
- potrafi realizować proste akompaniamenty w grupie 
- rozróżnia podstawowe elementy muzyki 
- rozpoznaje 65%/ utworów poznanych na lekcjach oraz podaje nazwiska ich twórców; 
- rozróżnia barwy głosu ludzkiego 
- potrafi śpiewać w zespole klasowym 
- stara się wykonywać pieśni z uwzględnieniem prawidłowej postawy, emisji i dykcji 
-potrafi omówić 65% pieśni poznanych na zajęciach 
- jest uczestnikiem zajęć- nie stwarza problemów wychowawczych 

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:

- potrafi zaśpiewać kilka pieśni /50%/ poznanych na lekcji w zespole klasowym; 
- potrafi realizować ostinato rytmiczne 
-rozpoznaje i realizuje pieśń z uwzględnieniem dynamiki i tempa 
- rozpoznaje pieśni obowiązkowe 
- potrafi omówić historię pieśni obowiązkowych 
- stara się wykonywać pieśni z uwzględnieniem prawidłowej postawy, emisji i dykcji 

Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który nie spełnia w całości powyższych wymagań na ocenę dostateczną 

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie stara się spełnić żadnego z w/w wymagań 

Obowiązkowym wymaganiem edukacyjnym na każdą ocenę będzie przygotowanie w grupach 3,4 osobowych wylosowanych tematów dotyczących pieśni polskich/ patriotycznych, historycznych/ w formie prezentacji multimedialnych trwających około 15 minut- ocenianych w trakcie pokazu na lekcji 

Tematy prezentacji multimedialnych: 

1/ Pieśni S.Moniuszki 
2/ Melodie na Psałterz Polski M.Gomółki 
3/ Polskie pieśni klasyczne i preromantyczne 
4/ Kolędy polskie 
5/ Polskie pieśni legionowe 
6/ Pieśni Powstania Warszawskiego 
7/ Pieśni z czasów II wojny światowej 
8/ Polskie Pieśni Hymniczne 
9/ Polska poezja śpiewana 
10/ Piosenki z polskich filmów

Powyższe tematy mogą być realizowane w formie szkolnych projektów edukacyjnych.

KLASY DRUGIE - ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE 2014 / 2015

POPATRZCIE WYŻEJ

WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

!!!