Propozycje wymagań - na podstawie WSiP Wyróżniamy kilka poziomów wymagań, do
których przypisana jest określona ocena szkolna. Za opanowanie wiadomości
programowych uczeń powinien mieć możliwość uzyskania pełnej skali ocen (również
ocenę celującą).
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który: - potrafi
bezbłędnie i z właściwą interpretacją zaśpiewać pieśni objęte programem
nauczania - umie grać z nut melodie na instrumentach szkolnych; - potrafi
tworzyć proste formy muzyczne (AB, ABA, rondo, wariacje); - rozpoznaje i nazywa
style muzyczne; - rozpoznaje utwory z poznanej na lekcjach literatury muzycznej
oraz podaje nazwiska ich twórców; - rozpoznaje aparat wykonawczy w słuchanych
utworach; - aktywnie uczestniczy w szkolnym życiu muzycznym - konkursach,
festiwalach, zespole muzycznym
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
- potrafi bezbłędnie zaśpiewać pieśni objęte programem nauczania; - umie grać z
nut melodie na wybranym instrumencie szkolnym; -potrafi tworzyć proste
akompaniamenty do znanych melodii; -rozpoznaje utwory muzyczne z literatury
obowiązkowej; - rozpoznaje formy muzyczne i brzmienie instrumentów; -rozpoznaje
polskie utwory ludowe (tańce narodowe i pieśni).
Ocenę dobrą otrzymuje
uczeń, który: - potrafi przy pomocy nauczyciela zaśpiewać poznane pieśni
poprawnie pod względem muzycznym; - potrafi zagrać z nut na instrumentach
szkolnych proste akompaniamenty lub fragmenty melodii na wybranym instrumencie;
- zna najwybitniejsze postaci z historii muzyki i wymienia przykłady ich dzieł;
- rozpoznaje niektóre instrumenty i formy muzyczne; - rozpoznaje polski folklor.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który: - potrafi przy pomocy
nauczyciela zaśpiewać kilka pieśni; - potrafi zagrać na instrumentach
perkusyjnych akompaniament rytmiczny do piosenki; - opanował podstawowe
wiadomości z historii muzyki; - rozpoznaje brzmienie niektórych instrumentów; -
rozpoznaje niektóre z polskich tańców narodowych.
Ocenę dopuszczającą
otrzymuje uczeń, który: - potrafi w grupie zaśpiewać poznaną na lekcji pieśń; -
potrafi wyklaskać proste schematy rytmiczne; - zna najwybitniejszych polskich
kompozytorów